20 maart 2017

Knit en Knot beurs Tilburg

Afgelopen weekend werd de Knit en Knot beurs gehouden in de Koepelhal in Tilburg. Deze hippe poster waarmee deze beurs werd aangekondigd sprak mijn schoonzusje (ook gek op haken) en mij wel aan om een kijkje te gaan nemen.

En afgelopen zondag was het dan zover!
Bij de allereerste stand - die van Samenhaken - was ik al in de ban van 'draad verbindt', zoals de slogan van de beurs luidt: dat wordt binnenkort granny squares haken voor De Grootste Gehaakte Deken van de Wereld die ze in 2018 af willen hebben als Leeuwarden culturele hoofdstad wordt.

Daarna kwamen we langs verschillende prachtige stands, maar 'met stip' op nummer één staat voor mij Stip en Haak
Al sinds ik begon met haken ben ik fan van haar leuke haakpatroontjes, en ondertussen heb ik al verschillende 'Stip en Haak vriendjes' gehaakt - een selectie zie je op de foto's hierbij - maar het enthousiasme is er nogsteeds! 

 
Het was gewéldig om alle knuffels nu 'live' te kunnen bewonderen, helemaal hebberig word je ervan! En wat een verschil maakt het als een knuffel in een wat dikker garen als stonewashed van Scheepjes of in een dunner katoengaren gehaakt is! Je krijgt telkens een knuffel met een heel andere uitstraling, én afmeting!
 
 
Zoals je op de fotos ziet, kies ik wel vaker voor Stonewashed garen. Het is lekker zacht en ik ben dol op het stonewashed effect. Op dit moment haak ik er trouwens een dekentje van, maar daar in een latere post meer over.

Voorafgaand aan de beurs waren we erg benieuwd naar de dierenkrukjes van Anja Toonen, en eenmaal op de beurs konden we niet kiezen welke de leukste was, we wilden ze allemaal wel! Uiteindelijk viel de keuze op het schaap: de techniek waarmee de vacht van het schaap gehaakt wordt fascineerde ons. In de Ijslandse Léttlopi en Alafosslopi garens - die we bij de stand van wol webwinkel Eucalypta hebben leren kennen - wordt het effect compleet: het voelt net alsof je een echt schaap aait!

 
Daarnaast waren er nog een boel andere mooie garens te bewonderen, met name bij Spinnerij Vacht & Dacht! En bij Keigoed Vilten hebben we uitleg gekregen over lontwol en het al dan niet vervilten ervan. Zeker de moeite waard, ik ben aan het broeden op een passend projectje!
Heb jij dat nou ook: als ik zo'n mooi zacht garen zie, dan kan ik vaak niet één twee drie bedenken wat ik ervan zou willen maken. En zomaar in het wilde weg garen gaan kopen, tja...hoeveel heb je dan nodig? Maar eenmaal thuis komt de inspiratie meestal wel! Volgende keer neem ik mijn lijstje van projectjes-die-ik-ooit-nog-een-keer-wil-haken/breien mee, hopelijk voorkom ik hiermee dit dilemma. Dat lost dan misschien ook meteen het vraagstuk van 'welk garen neem ik voor dit project' op, twee vliegen in één klap.

Komend weekend bezoek ik het Creative Life event in de Spoorwegkathedraal in Utrecht. Benieuwd of ik dit daar al kan toepassen. 😉

Tot volgende week!
Marijke

Geen opmerkingen :