25 maart 2017

Creative Life Event Utrecht



"Being creative is not a hobby, it's a way of life", de slogan van het eerste Creative Life Event dat dit weekend doorgaat in de Werkspoorkathedraal in Utrecht, is precies het gevoel dat je krijgt als je rondloopt op dit unieke event in zijn soort.

De bezoeker wordt uitgedaagd om aan de meest uiteenlopende creatieve workshops deel te nemen, gaande van handlettering, kalligrafie, werken met leer of vilt, macramé, plantenhangers knopen, kussen naaien tot xxl breien en xxl haken, teveel om op te noemen! Je kan eigenlijk niet naar huis zonder minstens één nieuwe creatieve hobby te hebben uitgeprobeerd.



En dat is ook wat ik heb gedaan: ik volgde o.a. een workshop fotostyling bij Hipaholic, altijd handig voor de beginnende blogger 😉. 
Op de fotos zie je twee voorbeelden van composities die ik tijdens de workshop bedacht, maar thuis ga ik lekker verder met uitproberen en oefenen!
Hierbij gebruikte ik een rammelaar die ik gehaakt heb aan de hand van het gratis patroontje dat je hier kan vinden.  
De workshops zijn met name een eerste kennismaking, vandaar dat ik niet voor haak-, brei- of naaiworkshops gekozen heb, maar daarvoor is hier zeker voldoende nieuwe inspiratie op te doen!







Breien met lontwol in breinaald 45 bij Allermooist. 







Dit dekentje inspireerde me, het is een keer niet van kleurrijk katoen gehaakt, zoals de meeste granny squares die ik totnogtoe gezien heb, maar van een dunne wol. Blijkt dat die wol alleen bij Trollenwol in Driebergen te koop is, heb ik even mazzel! 😉
Maar voor diegenen die wat verder weg wonen: Trollenwol heeft ook een webshop! Voor de beschrijving van het patroon en de wol kocht ik Trui Magazine, maar daar staan nog meer leuke haak- en breipatroontjes in!






Maak een blijvende herinnering van kleren die toch niet meer gedragen worden.





Zelfs voor je interieur is hier inspiratie op te doen: qua styling is alles perfect op elkaar afgestemd: de locatie, de aankleding van de stands, de foodtrucks, de gezellige zitjes bij het gedeelte waar de praatjes gehouden worden...





Morgen (zondag) is de laatste dag om een bezoekje te brengen, maar volgend jaar zijn ze er weer in het laatste weekend van maart !


Groetjes,

Geen opmerkingen :